Alice Springs en Yulara

25 september 2017 - Alice Springs, Australië

25/9. 40 gr

Om 5.25 op weg naar het vliegveld. Vlucht op tijden om 9.00 in Alice Springs. De Mitsubishi Pajero sports 4wd opgehaald, mooie witte auto! Konden nog niet inchecken bij het huisje dus maar naar het AS Desert Park gegaan. Een mooie wandeling door een natuurpark, met een uitleg van een aboriginalvrouw hoe de aboriginals leefden. Er zijn bijna 300 verschillende talen onder hen! Heel interessant wat ze vertelde. De eerste kangaroos gezien! Ingecheckt in ons villatje en nog even gezwommen en daarna lekker thuis lasagna gegeten. Nog lekker s'avonds op ons terrasje gezeten.

26/9. 37 gr.

Thuis ontbijtje en ik vond in het keukenkastje een grote kakkerlak aan het rondrennen. Jan heeft nog gespoten maar ik kwam de keuken niet meer in!  Om 9.15 op weg naar Yulara. Tussenstop bij emoefarm voor kopje koffie. Onderweg mooie zandstormen bij Mt. Conner. Aangekomen in Ayers Rock Resort waar wij een kamer in het Outback Pioneer hotel haden. Het was er heel erg druk, heel veel chinezen. Het resort leek wel op een pretpark.  Met de bus nog even naar het shoppingcentre geweest en op ons resort wat gegeten.