Vervolg Kings Canyon

29 september 2017 - Alice Springs, Australië

29/9. 31 gr.

In Kings Canyon eerst een wandeling van 1 uur gedaan, wij deden er een half uur over. Ik had geen zin in een 3 tot 4 uur durende wandeling. Die ging nl. Met rotsblokken vrij stijl omhoog. Moet je niet bij mij zijn!! Wel een bijna 5km wandeling naar de Southwall van de canyon gemaakt. Ook via de rotsen maar minder stijl en minder ver! Ik voelde me af en toe net een berggeit. Af en toe een verfrissende regendruppel en wat gedonder in de verte. Op het resort getankt en gauw naar ons huisje want het begon weer eens te regenen en te onweren. Een dingo (wilde hond) liep pal langs ons terras langs. Er werd al gewaarschuwd dat er veel dongo's rondlopen, dus niets buiten laten liggen want je bent het kwijt! Bij de outbakck bbq wat gegeten en net voor de bui weer binnen.

30/9 15-17 gr.

Hele nacht regen en onweer. Na het ontbij vertrokken en na een paar km weer een dingo gezien. Onze reis gaat via de Mereenie Loop, een 200 km lange unsealed dirtroad. En vies was ie!! Hiervoor moet je wel een permit hebben, want het is aboriginalland. Jan had de dag van zijn leven in zijn 4wd door de modder en plassen! Bij Glen Helen resort aan de Finke river in het West Mac Donnell N.P. Een patatje gegeten, hadden wel weer samen kunnen doen, big portions!! Onderweg nog een paar stops gemaakt, bij de Ochre kliffen. Even een tussenstop gemaakt om met de waterflessen de achterlichten weer zichtbaar te maken; de achterkant was helemaal bruin, auto zag er niet uit!! Een stop bij Ellery Creek Bighole gemaakt. Wederom over een dirtroad met veel plassen. Het was een prachtig meer tussen de hoge rotsen, een plaatje. Bij Standley Chasm nog een wandeling tussen een 80 m hoge kloof. Om 17.30 weer terug in ons eerste resort.

1/10  13-20 gr.

Koud en winderig en maar 13 graadjes. Lijkt Nederland wel. Uitgecheckt en op zoek naar een carwash. Jan ging zelf de auto wassen en dat was nog een hele klus! Het vuil zat er dik op en wist van geen wijken, maar het was toch redelijk gelukt. In het centrum de Todd Mall markt bezocht, werderom eettentjes en local art. Ook nog het reptielenhuis bezocht en helaas was The Flying Docters gesloten. Verder is er niets meer te doen, dus maar vroeg naar het vliegveld en nu deze blog geschreven. Om 17.45 vertrekt onze vlucht naar Cairns. Wordt vervolgd!!!

1. Paula:
    1 oktober 2017
    Ongelofelijk dat je van 40 naar 13 graden terug gaat. Er zit natuurlijk wel een 'klein stukje' land tussen. Veel plezier verder.