Vervolg

16 november 2017 - Grampians National Park, Australië

16/11 15-18 gr

Af en toe een buitje. Op het grasveld voor ons huisje liepen 3 kangaroos lekker te grazen. Naar Wonderland, vlakbij, en daar de Grand Canyon walk gedaan. Heel bijzonder. Moest mezelf wel weer overwinnen met rotspartijen, trappetjes en hoogtes. Begon weer te regenen, dus maar naar het Aboriginal Cultureel Centrum. Daarna droog dus weer terug naar Wonderland voor nog een wandeling. Het begon weer te regenen, dus maar naar huis wat eten. Later klaarde het weer op, zelfs een zonnetje, dus weer terug naar Wonderland. Weer berggeit gespeeld naar de Springer falls, een slangetje gezien. Op de terugweg naar huis in de berm een stekelvarkentje gezien.

17/11 15-20 Gr

Op weg met zo'n 14 graadjes en regenachtig weer. Bijna 500 km naar Adelaide. Narrig weer, wel onderweg een vosje gezien. Bleek ineens een tijdsverschil van een half uur, vroeger, te zijn. Mooi huisje in het regenwoud, dat klopte wel want het regende. Lopend het stadje in en lekker bij de Chinees gegeten.

18/11 20 Gr

Onze laatste dag! Bewolkt en een leuke route voor de boeg. Bij Mount Lofty Summit een mooi overzicht over Adelaide en omgeving. Via een bergweg naar Adelaide Centrum. Op 10 meter na net niet gehaald. Overal wegafsluitingen en opstoppingen. Was een of ander paardengebeuren en de kerstman was in town. Dus het centrum maar gelaten voor wat het is. Via de Gorge road naar ons volgende doel, helaas weer niet gehaald: weg afgesloten! Dan de verkorte route naar Verdun voor een bezoek aan een winary. Daar was een bruiloft aan de gang, dus heel druk, dus daar ook maar weer vertrokken. In Hahndorf de The Lane winary bezocht en een proeferijtje gedaan en natuurlijk een flesje mee voor onze laatste avond! Nog het gezellige stadje Hahndorf zelf bezocht, wat zoals de naam al aanduidt, zeer Duits aandoet. Een vroeg dineetje, dan hoeven we vanavond niet meer weg.

Het laatste blog is nu geschreven en de koffers staan zo goed als gepakt. Nu een lekker wijntje en nagenieten van onze mooie en bijzondere reis.

Tot gauw allemaal!! Dikke kus!!

1. Paula:
    20 november 2017
    Goeie reis terug. Dank voor de prachtige verhalen.
  2. Anne Wielenga:
    28 november 2017
    Heel gaaf allemaal! En leuke verhalen :)