Vervolg

9 november 2017 - Great Ocean Road, Australië

9/11. 17gr

Uitchecktijd verlaat naar 11 uur om eerst nog naar de Victoria Market te gaan. Eindelijk open!! Jan zijn warme gevoerde vest gekocht. En weer en route, nu richting Sugarloaf, Onion Bay. Het was lastig om Melbourne uit te komen, zelfs met google maps. In geelong een tussenstop en wat boodschapjes gedaan. De Great Oecean Road vanaf het begin, Torquay, gevolgd tot aan ons huisje op de GOR. Niet grootmaar wel leuk met allemaal ontbijtspullen, wat niet was verwacht. Lekker een hamburger van de bbq.

10/11  18gr

houdt niet over. Uitstapjenaar Cape Otway Lighthouse. Onderweg auto's aan de kant, dus wij ook maar stoppen. Een hele fotogenieke koala in de boom!! Onderweg nog een paar koalas gezien. En te voet op weg naar de vuurtoren een zwart slangetje, zo' n 20 cm, ik trapte er bijna op. En bij het cafeetje zag ik een native bush rat!! Er was ook een nagebouwd native aboriginals community house. Indrukwekkend! Het slangetje was volgens de man bij de kassa een dodelijk geval. Gelukkig dat ik er net niet op stond. Daarna naar de Kenneth River gereden waar de kaketoes en regenboogparkieten in grote getalen aanwezig waren en ook op jekwamen zitten. Eerst wel een beetje eng! Een offroad pad door het rainforrest gevolgd en nog kangaroos gespot en een kat!

11/11  27gr

Vandaag naar Ballarat, via Colac, meren in vulkaankraters. weinig van te zie , meren in de verte op het platteland. In Ballarat naar Sovereingh Hill, een nagebouwd goudzoekersstadje met zo' 100 acteurs. Grappig om te zien, zijn zelfs nog een mijn in geweest, helaas niets gevonden. Jan heeft nog bij de rivier met een eef goud gezocht, maar wederom helaas. Het was een warme dag. Bij ons huisje was het een beetje mistig en maar 17 gr.

12/11  25gr.

Weerop weg!  Nu naar Killarney, en vervolgen de Great Ocean Road. Bij diverse uitkijkpunten gestopt. O.a. De 12 Apostelen, en nu zijn ze nog maar met z'n 7en! The Loch Ard was volgens ons veel mooier en de Londen Bridge was ook  iet meer wat het geweest was: in 1990 een deel ingestort. Bij ons huisje aangekomen veel wind. Dus de stoelen van achter het terras naar  voren gesleept en heerlijk in de zon en  uit de wind. Uit eten had ik gekozen voor  mixed  grill. Bij ons een spies met wat stukjes vlees engroente, nou hier een  bord vol steak, karbonade, worst, ei en spek, uienringen etc. etc.  veel te veel!