Melbourne

6 november 2017 - Melbourne, Australië

6/11

Om 10 uur weer op pad,nu richting Melbourne. Eerst naar Philip Island waar we weer koalas hebben gezien en langs de Grand Prix voor motoren gereden. Bij het zeehondencentrum geen hond te zien, zelfs geen zeehond!  NOg wel de boardwalk gelopen, koud en veel wind, ook niets te spotten. In Melbourne ons adresje gevonden, sky high, 27 verdiepingen. Wij zaten gelukkig op de 8ste. Autoverderop in parkeergarage voor 3 dagen. Eerst naar de beroemdeVictoria Market: gesloten.  Morgen gesloten vanwege de Melbourne Cup, paardenraces, en woensdag ook gesloten. Dus donderdag bij vertrek maar proberen. Te voet de stad eenbeetje verkend.

7/11. 16gr

Zou koud worden, maar droog, dus laagjes aan. Met de historische city circle tram, gratis, naar Richmond. Alles gesloten vanwege Cupday. Terug gelopen naar het centrum en gewinkeld. Uggs gekocht en Jan naar de kapper. Hier en daar kwam je feestelijk gekleede mensen tegen, like Ascot, met hoedjes en al. Wel kippenvel al die dames in blote jurkjes! Wilde. Uit eten bij de Koreaanse hotpot, maar die zat vol, dan maar een Italiaan, ook lekker.

8/11. Ontbijttentje op de hoek was gesloten. Dan maar op zoek naar de halte van de hop on hop off bus. Man stond voor bordje, dusdan blijf je zoeken. Gelukkig was de bus een  half uur te laat en konden we nog net mee. Het was koud en winderig boven in de bus dus nergens uitgestapt. 's Middags door Southbanks gelopen. Allemaal mensen met tassen vol! Een groot outletcentrum: allebei lekkere warme Uggsloffen gekocht. Terugnaar hotel en voor de deur kwamen we Patricia en Arie tegen, van de eerste snorkeltocht. Ze waren net aangekomen. Even geklets en op de kamer wat gedronken. Inde stad zijn geen terrasjes. Later uit eten bij de Japanner aan de overkant, en wie zaten daar? Lekker samen gegeten met Patricia en Arie.