Vervolg

1 november 2017 - Tanja, Australië

1/11. 20 gr.

Harde wind en iets warmer. Ontbijtje buiten met gebakken eitje van de bbq. Lekker een tijdje op een plekje uit de wind zitten lezen. Een beachwalk gaan lopen, waarbij Jan al na 10 meter bijna zijn hoofd aan een klein vogelnestje, met vogeltje erop, stootte. Het was het nestje van een grey fantail. Route was soms lastig te volgen, maar we waren weer 1 1/2 uur zoet. Ook nog moeras wallabys gezien. Even met de auto naar buurdorp om biertjes te halen en daar nog een walvis gespot. Thuis lekker hamburgers gegeten en vuurtje weer lekker aan.

2/11. 21-15gr.

Half bewolkt en winderig. Op weg naar Lake Entrance. In Eden gesopt om walvissen te spotten, eentje gezien in de verte, de tweede bleek een rots te zijn! De temperatuur daalde naar een diepterecord: 15gr!!  Nog wel een wombat in het veld gezien. Bij de werf in Marlo hadden alle paaltjes een mutsje op, grappig gezicht. Om 16 uur aangekomen bij Waverly House Cottages in Lake Entrance. Het leek een klein huisje, maar was erg groot. Grote woonkamer met houtkachel en wasmachine en droger! En het bad was een bubblebad. 3 wasjes gedraaid, dus dat moeten we weer redden tot thuiskomst. Het werd kouder dus lekker vuurtje stoken.

3/11. 11gr.

Regen en wind!! En een nieuw diepterecord: om 11 uur 11 graden. Beetje in het stadje rondgereden, maar het begon harder te regenen dus lekker naar ons huisje. Lekker voor de warme kachel skibbo gespeeld. Later in de middag kwam het zonnetje er een beetje bij maar het bleef koud buiten. We hebben de hele houtvoorraad opgestookt!!

4/11. 15gr.

Koud in huis en buiten half bewolkt. Op weg naar Fish Creek. Via Paynsville, daar zouden op een eilandje koalas moeten huizen. Alleen de carferry ging niet, waarom was niet duidelijk. Dan maar weer verder. En ja hoor om 11 uur 's morgens een politiecontrole, Jan moest blazen, maar gelukkig was de wijn van de avond ervoor uitgewerkt. Bij de Agnes Fall nog even gestopt. Raar,  normaal sta je onderaan de waterval, maar hier sta je erboven. In Fish Creek aangekomen nog even de plaatselijke artistieke markt bezocht, stonden alweer heel snel buiten. Oudbollige spullen. Onze lodge is heel leuk met uitzicht op de tuin. Bleek dat de Alkmaarse Jan en Miriam hier een paar dagen geleden waren. Klein wereldje toch.

5/11  16gr.

Ontbijtje met pancakes met 2 andere nederlanders. De gastvrouw is een nederlandse. Vandaag naar Wilsons Promontory nat.park, gelegen op een schiereiland. Eerst een wildlife wandeling gemaakt, veel kangeroos en 1 emoe gespot. Bij het informatiecentrum zou het erg druk zijn, ja daar was dan ook een flinke camping bij. Veel mensen hebben een lang weekend ivm een vrije dag op dinsdag ivm met paardenraces in Melbourne. Gewandeld naar een uitkijkpunt en daarna naar een strand met grote boulders, ronde rotsen. Het weer zou rond de 13 gr. zijn dus laagjes kleding aan, die weer uit konden toen het zonnetje erbij kwam en het zo'n 16 gr werd.en als je moet klimmen en dalen krijg je het vanzelf wel warm. Vanavond lekker uit eten in het dorp en morgen weer op weg: naar Melbourne!