Vervolg Yulara en King

27 september 2017 - Cairns, Australië

27/9. 30/21 gr.

Om 9.30 op weg naar Uluru, Ayers Rock. Een imposante monoliet van 348 mtr. Eerst maar het visitors centre bezocht, veel informatie was ons al bekend van de gids in het Desert Park AS. Een stukje met de auto gereden en een stuk rond de Ayers Rock gewandeld. We hadden geen zin om de hele wandeling van 10 km te doen. We zijn er wel helmaal omheen gereden. Een waterhole bezocht: geen water te zien! Alleen een paar spetters uit de lucht! Weer verder gereden naar Kata Tjuta (de Olga's, veel hoofden). Onderweg weer een beetje gespetter. De Valley of the Winds een stukje opgelopen tot het eerst uitkijkpunt. Doet zijn naam eer aan, het begon daar hard te waaien en wat te regenen en de temperatuur liep terug tot 21gr. Terug nog even bij het artsmuseum geweest op het resort. Bij de BBQ emoeworstje, krokodil en kangaroovlees gehaald wat je zelf kon bbq'en. En dan: regen!! 8 Maanden geen regen, maar wel nu wij er zijn!!

28/9. 15-23 gr.

Bewolkt en regenachtig. Om 10.00 vertrokken, eerst nog even langs de Ayers Rock en daarna door naar onze volgende bestemming Kings Canyon. Regen onderweg en frisjes. Een wandeling gemaakt naar Kathleen Spring, een natuurlijke waterbron in een kloof. Op de terugweg een oranje slang met zwarte kop gezien. Het is waarschijnlijk een western brown snake, dodelijk!!! Op het Kings Canyons Resort een wandeling gemaakt en het eerste wasje gedraaid. Lekker in het restaurant gegeten. S'avonds kijken we zo nu en dan een aflevering van "We zijn er bijna". Jan had een paar seozoenen hiervan meegenomen, alvast om ons in te leven in ons volgende grote avontuur met de camper.