Vervolg

29 oktober 2017 - Sydney, Australië

29/10. 32gr.

Met de taxi, Uber was 2x tarief ivm drukte, naar Avis om de nieuwe auto om te halen, een Toyota Cambry hybride. Via de Grand Pacific Drive langs de kust, een prachtige route, naar Vicentia. Een leuke kamer maar een beetje klein, of zijn onze koffers te groot? Wel een grote huiskamer en keuken voor gezamenlijk gebruik. Met een Nederlands stel, Bob en Yvonne, gezellig op het terras gezeten. 's Avonds thuis een soepje en salade gegeten.

30/10. 32gr.

Mooie weer. Met de auto erop uit. Diverse strandjes bezocht in Boorderee nat.park. De wegen naar de vuurtoren waren allemaal afgesloten vanwege een recente bosbrand. Wel mooie witte bountystranden. Op een parkeerplaats waren 3 kangeroos, handtam. En onderweg nog een veld vol kangeroos gezien. Ze bestaan dus echt in het wild. In buurdorp Huskisson gegeten bij een steengrill, erg druk bezocht, ook door de locals.

31/10. 19 gr.

Wel zonnig, maar winderig en niet erg warm, wat een verschil! Na ontbijtje op weg naar Tanja, alwaar we in een tent gaan slapen. Onderweg zoveel mogelijk de tourist drives gevolgd langs de kust. Ook nog zeehonden gespot in Naroome. In Tilba, een historisch stadje, hollandse dropjes, salmialballen en zoute haringen, gekocht en bij de kaasfabriek een lekker stukje hele pittige kaas. Bij Tanja een dode wombat langs de weg. Bij het Tanja Lagoon Camp liepen een 20 kangeroos in de rondte. Spullen uitgeladen en eerst boodschapjes doen. Bij terugkomst kwamen we Bob en Yvonne tegen. Bij de tent was een moderne badkamer met ligbad!! en een keuken, apart van de tent. Ook een lekker terrasje met ethanol haardje, lekker 's avonds aangedaan, want het werd flink kouder. Op bed alle dekens erop, het was een koude nacht.