Cairns

1 oktober 2017 - Cairns, Australië

1/10 vervolg  26 gr.

Na het schrijven nog even F1 gekeken. Goede vlucht gehad en om 19.45 aangekomen. Tijdsverschil is nu 8 uur. Wederom een Mitsubishi ASX. Om 21.30 ins ons huisje bij Jungara B&B nabij Cairns. Hartelijke ontvangst door Kim en Marilyn, en een mooie grote kamer.

2/10. 30 gr.

Bewolkt. Gezamenlijk ontbijt met 2 Amerikanen en 2 Nederlanders. Kim vertelde wat er zoal te doen is en regelt voor ons een uitje voor morgen. Vandaag naar de Botanic garden en daarna naar de Crystal Cyclades waterval. Heel druk ivm Queensday, een vrije dag! De stad een beetje verkend en op aanraden van Kom in de haven op een bootje garnalen gegeten. Toppie!!

3/10. 30 gr.

Ontbijt op 7.30, spullen gepakt en op weg naar Freshwater Station, een Western stationnetje, voor een historische treinreis van 1 1/2 uur naar Kuranda door het regenwoud. Een wandeling door Kuranda op weg naar de Koala Gardens. This is a must: cuddling a koala!! Ik weet het, het is not done, maar ze mogen maar 3 x daags een half uurtje. De kangaroos waren overvoerd alleen een kleine luiaard at liggend uit mijn hand en die was aaibaar. Om 11.30 aan een biertje, de stroom was uitgevallen dus geen koffie. Na een toiletbezoek zat er een lizard bij mijn stoel, dus ben ik maar op een afstandje gebleven! Om 13.00 met de skairail, gewoon een wintersportgondel, boven het tropisch regenwoud, weer naar beneden waarna we met een bus weer naar onze auto werden gebracht. Dan op weg naar de volgende bestemming: Red Mill House in Daintree Village. Hier waren de Nederlanders uit Point Stuart ook net aangekomen. Naast ons Jan en Miriam uit Alkmaar Noord. Hoe bestaat het en die kenden het 4e Nederlandse stel weer, Wietze en Annemiek. Uit eten in de Ecolodge, een beetje sjieke bedoeling, gelukkig wel op gekleed!!