Vervolg Cairns

4 oktober 2017 - Daintree River, Australië

4/10  30 gr.

Half bewolkt vandaag. Om 9.00 opgehaald door Aaron, een aboriginal die ons vandaag mee op pad neemt, een privetour! Wij dachten een dagje wandelen in het regenwoud, maar met een 4 wd op pad. Aaron liet ons eerst de omgeving zien en op zoek naar kroks in de rivier. Die warenn er helaas niet. Onderweg naar de Mossman Gorge stopte hij om ons diverse  planten en bomen te laten zien, welke vruchten je kan eten en bladeren waar je zeep van kan maken. Bij een picnicplaats met water maakte hij van bladeren zeep die ook tegen muggenbulten werkt. Nou ik had er wel een paar! Het werkte, ik had inderdaad geen jeuk meer. Ook liiet hij ons bomen zien waar de bladeren tegen oa koorts, maagpijn, hoofdpijn werken. Het lijkt wel een apotheek dat bos. Bij de Gorge met een bus naar boven en een mooie wandeling met uitleg gemaakt. De mooie blauwe vlinder, Ulysses, gespot en een paar schildpadden. Nog bij de Daintreeriver gekeken maar wederom geen kroks. Vond Aaron niet leuk voor ons, ook onderweg geen kangeroos! Een leerzame dag. 's Avonds een paar regen uitjes.

5/10. 27 gr

Vandaag op pad naar Cape Tribulation via de ferry van Daintree. Een mooie rit door het regenwoud en een wandeling langs het tropische strand gemaakt. Hier wordt niet gezwommen ivm kroks en gevaarlijke kwallen. Nog een sruk offroad gereden en bij een restaurantje wat gedronken. Ik liep naar het toilet en dacht dat er een kat naast een bankje lag, maar dit bleek een lleguaan van 1 meter te zijn. Wie er banger was? Nou ik denk ik! Onderweg geen cassowari gezien waarvoor overal gewaarschuwd wordt, Een mix van een emoe en kalkoen, maar wel heel groot. Thuis even gezwommen en om 18.00 met een bootje de rivier op voor 2 uurtjes. Nu wel kroks gezien, maar die gingen snel het water weer in. 2 Boomslangen gezien en een aantal kingfishers. In het dorpje samen een pizza gegeten en wederom wat regen.

6/10. 27 gr.

Vandaag op weg naar Lake  Eacham via Port Douglas, een leuk stadje. Bij het Wildlife habitat (dierenpark) een tourtje gedaan. Allerlei soorten vogels en beesten, de cassowari lag in een hoekje en kwam er niet uit. Koalas, kangeroos en kroks gezien. Na de lunch nogmaals bij de cassowari gekeken en de gids gevolgd en de 2e cassowari nam net een bad!! Yes, hebbes! Om 16.30 aangekomen in ons boshuisje bij Yungaburra/Lake Eacham. Bij het inchecken een ontbijtmand meegekregen en voer voor de kangeroos, maden voor de vogels en fruit. Hadden we net zelf ontbijtspullen gehaald! Ontzettend aardig. Dit is een plek wat onze reis weer zo speciaal maakt! Grote klasse! De brush turkeys en kleine wallabys komen bij je langs voor voer en het voerbakje voor de vogels wordt ook druk bezocht. Ons huisje heeft als thema Pioneer. De andere 3 , toscane, Bali en strand. Ons huisje past het beste in dit regenwoud.  Ook ligt er een boek over de diersoorten die je voor de deur kan tegenkomen, heel apart. Thuis lekker gegeten en later een lekker  een bubblebad genomen, en dat in de jungle!!