Darwin en Katherine 37 graden

16 september 2017 - Katherine, Australië

Ontbijtje op de kamer en spullen gepakt en om 10.30 vertrek. Ritje door het centrum en bij Shipman Wharf even rondgelopen. Op weg naar Katherine. Veel bomen, rode grond en stoffig. Het lijkt wel wat op Afrika, met veel termietenheuvels, alleen missen de wilde beesten. Om 16.30 aangekomen in Nitmiluk National Park. Een leuk chaletje op een groot en heel rustig park. Tassen gepakt voor het kano-avontuur van de komende 3 dagen. Voor ons huisje lopen wallabys in de rondte, vader, moeder met baby in de buidel. Baby eruit, en er weer in, wat een lief gezicht. Ook een zwangere wallaby.

17/9. Om 6.00 op en om 6.45 vertrokken naar Gecko Canoeing. Gids is Cam, reisgezelschap Elly en Jan, Kathryn, Haydon en Clare. Moeder met zoon en dochter, Aussies. Naar de rivier gebracht met alle spullen en boten geladen. Wij in 2 pers. Kano. Dat wordt nog lachen! Eerst stuk heel rustig. Dan een teabreak, zonder tea, een appeltje en crueslireep. Water schep je met de waterfles zo uit de rivier. Mind the crocs!! Lunch met wraps, ham en groentjes. En nu wel thee uit de billy (kookpot) op een vuurtje door de mannen gestookt. Zo hier en daar tijdens het varen gemorrel over het sturen (Jan is de stuurman) en over links en rechts en andere linkerkant!! Ons nachtkamp bereikt en Jan valt in het water bij het uitstappen, met camera en al. Hij kan er wel tegen hoor, de camera!! ,zei Jan. Maar hij kon toch niet echt tegen een zwempartijtje in de rivier. Slaapplaats uitgezocht en bedje opgemaakt in het zand, niet onder de bomen ivm vleermuizenpoep en pies. Daarna lekker aan ons meegebrachte wijntje en hapjes van Cam. Hij stond ondertussen te koken. We mochten hem niet helpen. Een maaltje met barramundi (vis), couscous, aardappelsalade en sla. Toe koffie of thee of kokend water met honing en een scheutje zelf meegebrachte whisky!!  Lekker slapen!!  Naar bed onder de sterrenhemel. In een swag (dun matrasje in een canvas hoes), slaapzak en lakenzak, zelfs nog een kussen. Helemaal ingepakt, maar niet kunnen slapen. Jan lag te draaien  en maakte mij hierdoor bij het inslapen steeds wakker. Ook door zijn gemopper over vleermuispies op zijn hoofd. Wel een mooie sterrenhemel, dat dan weer wel.

18/9. Om 7.00 uur werd iedereen wakker gemaakt, ik was al wakker maar evengoed wel uitgerust. Ontbijt met gebakken eieren en spek. Grote boodschap achter de rotsen met de schep mee. Zakje met toiletpapier na het eten op het vuur en vuur werd bij vertrek netjes gedoofd en weer afgedekt. Om 9.00 weer inde boot.beetje zere handen en beurse rug, maar een leuke dag met veel stroomversnellinkjes. Jan is niet de beste stuurman, dus lekker mopperen beiderzijds. Elly was verbaasd dat Jan nog bij het dinner naast me mocht zitten en Cam zei dat hij geen grapjes over Jan zou maken. Dat zegt toch genoeg. Ons nieuwe kamp weer ingericht. Een feestelijk diner met roasted beef, zoete en gewone aardappel, gecarameliseerde uit, doperwten en wortels. Wat een werk. En o ja, voor het eten koude limonade met ijsblokjes!! Wat een traktatie, de warme wijn viel in het niet hierbij. Wederom een lekkere warme whisky toe en nu wel als een roosje geslapen.

1. Paula:
    26 september 2017
    Haha die Jan, je had toch een waterdichte hoes voor je camera gekocht? Geweldige verhalen, ga zo door.