Vervolg Gecko kanotocht en Katherine

19 september 2017 - Nationaal park Nitmiluk, Australië

Wederom om 7.00 gewekt en ontbijtje met pancakes en muesli met melk en vruchtjes. Het zou een rustige dag worden volgens Cam. Veel rotsen en bomen  en smalle doorgangen  en laag water. Bij de laatste lunch wederom limonade met ijs. Verbazend dat het ijs in de koeltas nog stteds niet gesmolten was bij 3 dagen rond de 37'.

Totaal 2 dode en 2 levende freshies (zoetwater) en 1 saltie(gevangen in een kooi) en 1 in de rivier naast de boot gezien en 1 overvaren die ik nzelf net heb gezien! Veel mooie vogels en wallabys. In het laatste diepe deel, waar veel salties zitten, moesten we boot voor boot aan de kant. Cam wilde niet te lang in het water staan, dus vlug vlug vlug. Alle spullen naar boven gesleept waar de truck van Dennis stond. Een heerlijk koud blikje fris was onze beloning voor de hulp. Na een rit van 1 uur weer terug in het depot waar we alles weer in onze eigen tassen hebben overgeheveld en de bagage weer in de auto. Terug in Katherine boodschapjes gedaan. Thuis in Nitmiluk NP een ander chalet en heerlijk gedoucht, want je voelt je toch wel een beetje vies na 3 dagen. Een salade gegeten en een lekker koud wijntje gedronken. Om 9.15 lekker naar bed. Moe maar voldaan, maar het was een bijzondere ervaring.

20/9.     Heerlijk uitgeslapen. Naar het visitors centre van het Nat.Park en een cruise door de Katherine Gorge (kloof) geboekt. Een boottocht met een overstap op een andere boot na een kleine wandeling. De rivier wordt nl. door rotsen geblokkeerd. Hele mooie tocht. Eten gehaald en getankt. Klaar voor de volgende trip.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl