Kakadu en Point Stuart 38 graden

23 september 2017 - Kakadu National Park, Australië

21/9.   Om 9.30 vertrokken via het Kakadu Nat.Park naar Point Stuart Wilderness Lodge. Bij de ingang van het NP bij het rangerstation de passen gehaald. Het land is van de aboriginals en zonder pas mag je er niet in. In het NP een bezoekje gebracht aan het Warradjan Aboriginal Cultural Centre. Heel interessant. In Jabiru boodschappen gedaan en getankt want er is geen winkel of tank in de nabijheid van onze nieuwe lodge. Echter in Jabiru en heel Kakadu is geen bier of wijn te koop. Bij onze afslag nog even doorgereden naar het volgende tankstation om wat bier of wijn te halen maar dat was al een paar maanden gesloten. Jammer dan. Op het park aangekomen konden we bij de bar flesje wijn kopen. De lodge is gedateerd. Buiten bij de bbq is wel een zitje. Hamburgers en steaks op de bbq en salade erbij. Vanwege de vliegen en grote kikkers op tijd naar binnen!!

22/9.   36gr.   Om 5.45 op!! Dit heet vakantie!! Vandaag een cruise over de Mary River. Ontbijtje om 6.15 besteld en via een dustroad naar de boot. Om 7.30 het water op met nog 5 anderen. Veel kroks gespot, waaronder een grote saltie van zo'n 4 meter. Helaas had hij zich verscholen tussen de lelies en de bomen. Dus geen totaalplaatje. Ook veel aalscholvers en Jezus, een vogeltje dat over de bladeren van de waterlelie loopt. Na afloop een stukje gereden en een paar billabongs (waterpoel) bezocht. Doorgereden naar Corroboree Park en biertje en wijntje en lunch gekocht. En meteen maar weer getankt. Even lekker gezwommen en een wandeling gemaakt door het bos. Voor mijn voeten schoot een gele slang de bosjes in. En het was echt geen tuinslang! Helaas kon Jan hem niet meer vinden voor een foto. Oh ja, de camera deed het na drie dagen drogen weer. Daarna weer met de auto een ritje richting Shady Camp. Wederom over een dustroad. De auto ziet er dus niet meer uit. Er was echter niemand daar te bekennen. Bij het krokodillenuitkijkpunt (leuk woord voor galgje) aan de overkant van de rivier veel kroks gespot. In de bistro gegeten: 1 portie rumpsteak voor ons tweetjes. Zelfs dat was nog teveel.!!

1. Paula:
    26 september 2017
    Smaakt een croc niet lekker op de bbq?