Sydney

25 oktober 2017 - Sydney, Australië

25/10  28gr.

Om 7 uur uit de veren voor onze vlucht naar Sydney. Onderweg file alsook bij de bagage dropoff. 1 1/2 uur vliegen met een tijdsverschil van 1 uur, dus nu 9 uur verschil. Met een ubertaxi naar ons hotel Cambridge. Ruime kamer op 10e etage. Receptie gaf leuke tips en lopend de stad in, vlakbij. Geen echt winkelcentrum zoals in Brisbane, maar overal shoppingcentras en arcades. Ook nog even naar Chinatown en de Paddys market, een soort zwarte markt, helaas tegen sluitingstijd. Uit eten bij The Winarie, een yuppentent, duur,  maar prijs en kwaliteit niet in verhouding.

26/10. 22gr.

Vandaag met de hop-on hop-offbus. Eerste stop bij Opera House, helaas niet naar binnen. Volgende stop de Fishmarket, heel veel vis en nig meer chinzezen! Om 12 uur een brunch met kreeft, visshaslick met gebakken rijst en een wijntje! Overgestapt op de andere lijn en naar Bondi Beach. Was bewolkt en erg rustig, ook de Boulevard was niet veel aan. Net als overal in Sydney, veel bouwwerkzaamheden. Jammer. Op de terugweg begon het te regenen, dus lekker naar hotel en om de hoek lekker gegeten, heel lekker en voor de helft minder dan gister!

27/10  22gr.

Bewolkt. Om 9.30 lopend naar het havengebied voor onze Bonza bike tour van 4 uur. Met Steve de giss en 5 andere  een hele leuke en interssante fietstocht gedaan door de stad. Zelfs op de Harbour Bridge gefietst. In Sydneys oudste hotel en tevens brouwerij, Nelson hotel, een biertje gedronken. Van Steve nog wat tips gekregen over Marly Beach. Jan wilde alvast kaartjes voor de ferry naar Manly Beach voor morgen kopen. Nou die waren alleen geldig voor vandaag! Jammer dan, de kaartjes maar weggegeven aan mensen die aan boord wilden maar nog geen kaartjes hadden terwijl de ferry zou vertrekken. Die mensen blij en wij de helft terug. Toen maar OVkaarten gekocht en geschuild voor de regen met een biertje op een terras. Terug richting ons hotel en nogmaals Chinatown bezocht en nieuwe rugzak gekocht, want mijn handvat staat op afscheuren. Op aanbeveling van Steve bij een goede Chinees gegeten, maar wederom veel te veel.

28/10  26gr.

Zonnig. Met ubertaxi naar de haven, alleen bij de verkeerde terminals afgezet. Moesten een klein stukje  verder. Net op tijd voor de ferry naar Manly Beach, ontbijtje gehaald tijdens 1/2 uurtje overtocht. Lekker op het strand gelegen en mensjes en surfers kijken tot het bewoltkt werd. Door het centrum gewandeld en weer met de ferry terug. Thuis wat gedronken en uit eten bij een thais restaurant. Jan bestelde  een klein voor en hoofdgerecht en ik liet me advisren met vis. Alles kwam door elkaar heen en  Jan had pech. Vis met graten en thaaie hondenbeef. Ik had lekkere garnalen en een redsnapper. En weer veel te veel!