Brisbane

21 oktober 2017 - Noosaville, Australië

18/10. 23 gr.

Regen!  Karren heeft een taxi voor ons besteld om ons naar de ferry voor Hamilton Island te brengen. Na 1.20 uuraangekomen met de ferry bij de luchthaven. Onze vlucht had een uur vertraging. Vlucht van 1 1/2 uur. Weer een Mitsubishi asx gekregen op ons verzoek. Was nog even zoeken in Brisbane naar One Thornbury. Een monumentaal pand uit 1886. Mooie kamer, niet groot. Lekker broodje bij Subway gehaald. Ook hier regenachtig, maar dat zij wij!!!

19/10. 23 gr

Gewekt door wat bouwwerkzaameden in huis. Best gehorig, maar wel lekker ontbijtje met pancakes met vers fruit. Bewolkt en windy. Eerst een nagelstudio opgezocht en nu mooie roze weer korte nageltjes. Een wandeling langs de Brisbane River en via de botanische tuin. Daar zaten heel veel leguanen,  niet bepaald mijn vriendjes. Het centrum in: een echte stad, lekker shoppen!! Via de overkant van de rivier weer terug. Langs een prachtig zwembad, strandbad en kleuterbad en een pluktuin met fruit en kruiden. Allemaal gratis en met toezicht, heel bijzonder.

20/10  26 gr.

Weer op weg naar onze volgende bestemming: Noosa Village, ten noorden van  Brisbane. Maar eerst naar het zuiden afzakken, naar de Gold Coast. Advies van onze host om Surfers Paradise links te laten ivm motorraces. Dus naar Goolangatta, mooi strand  en verder naar uitkijkpunt. Een mevrouw zei ons dat er een walvis te zien was, en idd een walvis met jong, zo bijzonder, later leek het wel een hele school, maar moeilijk te zien. Terug via de Coast Highway, door Surfers Paradise, waar een 3daagse auto streetrace aan de gang was, dus geen motors. In Labrador fish&chips gegeten voor 1 pers. Nog teveel voor ons. Op het strandje zaten meer dan 60 pelikanen, heel tam! Mooie vogels, een prachtige uitstraling. In Noosa Village een mooi huis op het Coral Beach Resort. In de tuin een gedeeld zwembad met spa en sauna. Ook een eigen wasmachine met droger, dus meteen weer 2 wasjes geraaid. Uit eten in het centrum, heel lekker, bugs  (krab) en garnalen in bladerdeeg.

21/10 21gr.

Het bekende liedje: Regen!! En dat in de Sunshine Coast!!!! Maar met de auto op pad vanwege het weer. Regenjassen en paraplu mee. In Noosa Head een wandeling over het strand en door het centrum. Zou leuker zijn als de de zon schijnt!  Verder met de auto naar de P.plaats voor een wandeling via de Coast Walk. Boil Pot was heel  bijzonder, Een kleine opening in een rots in zee waarin het water op en neer ging al gelang naar de golven, echt een kokende pot water! Verder gelopen naar Hells Gate.  Daar zouden walvissen te spotten zijn, maar vanwege het slechte weer lieten ook zij het afweten, net als de dolfijnen. Back in town wat gedronken en lekker terug naar ons eigen huisje.