Vervolg Cairns

21 oktober 2017 - Noosaville, Australië

15/10  30gr.

Gisteravond bij het naar bed gaan een lekkere kakkerlak op mijn nachtkastje. Niet gevangen, dus samen met de hagedis aan het rondhangen in onze slaapkamer. Welterusten!! Om 7.15 Regen, na een half jaar droogte!!  Hebben wij weer, de regennbrengers! De bewoners zijn er blij mee, maar vinden het voor ons minder leuk. Met de ferry weer naar vaste land richting Airlie Beach, Island View B&B. Mooie grote kamer en zwembad beneden. Eind van de middag, na een rondritje in de mgeving, de auto ingeleverd. Biertje gedronken  bij Magnums, the world famous beergarden! Thuis de spullen voor de zeiltocht van morgen klaargezocht.

16/10. 23 gr.

Regen!! Ontbijt om 7.30!!! Steve de host bracht ons naar de haven, zeker vanwege het slechte weer. Wij waren de enige passagiers, samen met Gert Jan en David, de bemanningsleden. Gert Jan is van oorsprong een Nederlander, 71 jr, en sprak heel goed nederlands. Zeiljacks aan vanwege de regen. Voor het snorkelen moesten we stingerpakken aan voor de kwallen. Het begon ook nog eens hard te regenen, ik zat te rillen in mijn tuig voor we de dinky in konden om ons boven het koraal te brengen. In maart heeft hier een cycloon huisgehouden die heel veel schade heeft aangebracht, zowel in zee als op land. Heel veel koraal dood en beschadigd. Ook huizen en resorts op eilandjes zwaar beschadigd en nog steeds niet hersteld. Wel mooi koraal maar nog steeds weinig kleur. Was moeilijk ok weer in de dinky te klimmen en ook aan boord van het zeilschip. De wind was heel erg aangetrokken. In rustiger water even via de dinky aan land op Hook Islamd om een wandelingetje te maken naar een aboriginalgrot met originele tekeningen. Terug aan boord een heerlijk luxe lunch. De terugreis alleen maar regen. Thuis een pizza besteld om 17.15 die ook meteen kwam ondanks dat wij gevraagd hadden om 7.00. Maar hij smaakte lekker.

17/10. 26gr.

Was slecht weer voorspeld;  maar droog bewolkt en af en toe zon! Lekker uitgeslapen en een flinke wandeling langs de havens gemaakt. Bij de Beergarden lekker nachos gegeten en terug naar huis om lekker bij het zwembad te zitten. Duurde niet lang want het begon weer te miezeren. Dichtbij uit eten en de spullen gepakt voor onze volgende bestemming: Brisbane!!