Vervolg Cairns

7 oktober 2017 - Lake Eacham, Australië

7/10. 31-26gr

Lekker uitgeslapen en ontbijtje op het terras. Ondertussen de vogeltjes gevoerd en de vervelende turkeys lopen gewoon brutaal over je terras.  Wietze kwam. Og even afscheid nemen en een flesje wijn en wat water brengen, verrassend dat je elkaar zomaar weer tegenkomt. Naar Atherton voor de markt maar die was al bijna afgelopen. Naar Herberton gereden, een historisch mijnwerkersstadje. Ontzettend leuk en verrassend authentiek en groot. Een echt buitenmuseum. Terug naar huis om de was uit de machine te halen. Vlak bij het washok een zwarte slang gezien langs het weggetje. Nieuwe was erin, de ander in de droger. En dat helemaal gratis!!! Een terrasje in Yungaburra gepakt en weer rhuis de wallabis en de vogeltje gevoerd. Koffertje weer hergepakt, want het wordt soms wel een rommeltje! In de bush is het al snel donker dus maar weer binnen het restant van de boontjes, champignons en vleesjes gegeten.

8/10. 26 gr.

Wederom lekker buitnen ontbijten en de mooei Victora's Riflebird gezien, het mannetje, zwart met metallic blauw netls als de ulysses vlinder. Het vrouwtje komt wel vaker maar is heel anders van kleus grijs/groen met lichtgeel buikje.  De maden waren op dus de vogels en wallabi maar een banaantje gevoerd. Op naar de binnenmarkt in Atherton, binnen 5 minuten weer buiten, was echt niets. De Peterson Creek Walk, waar platypussen zouden te spotten, gelopen en weer terug. Niets gezien alleen 2 schildpadjes. En ja hoor, vlak bij het einde stonden 2 mensen stil en daar was de platypus!! Je zag de belletjes in het water en zo nu en dan kwam hij omhoog. Hijs was kleiner dan we dachten! Maar we hebben hem gezien, of haar!  Daarna de Cathedral Vig bezocht, wederom een 500 jaar oude vijgenboom.  Een rondje om Lke Tinaroo gereden en in Atherton ons maaltje voor vanavond gehaald, knoflookgarnalen en een salade. Nog ecen de Afghanistan Avenue of Honour bezocht. Onderweg nog een grijsgroene slang langs de kant van de weg gezien. En dan ook nog maar een blik op het kratermeer Lake Eacham geworpen. Onze vogels en wallabis weer gevoerd met een lekker appeltje en de F1 gekeken. Straks lekker eten. Wordt vervolgd!!

1. Jacqueline en rob:
    8 oktober 2017
    Hoi , heerlijk genieten , maar ... niet bang voor de slangen? Of andere enge beesten? Brrr . Vorige week zondag nog bij Hennie geweest, met Deborah en Michel + kids was wel gezellig , maar het groepje is wel klein hoor.ze had zich wel goed verzorgd. Zelfs haar haar gedaan . Heel veel plezier en geniet er lekker van😘😘😘