Vervolg Cairns

9 oktober 2017 - Mission Beach, Australië

9/10. 30gr.

Afscheid genomen van John.  Het fotoboek van zijn vrouw was echter niet op voorraad maar hij zal het ons toesturen. We zullen zien! Nog getracht treekangeroos te spotten op een speciale plaats wat John vertelde, maar ook zij waren op vakantie. Op weg naar Mission Beach nog een watervalcircuitje van 15 km gedaan. Ook nog een wandeling gemaakt. Om 15.30 aangekomen bij de Licuala Lodge, alwaar wij de King Suite kregen.  Een prachtige suite met extra kamer, een inloopkast en ruime badkamer met bad en mooi terras. Mick de eigenaar is een fervent tuinier en dat kon je ook wel zien, een prachtige tuin en een heel mooi aangelegd zwembad.

10/10. 31 gr.

Ontbijt met 2 Duitsers, 2 Aussies en 2 NL, heel gezellig. De cassowary kwam helaas niet in de tuin. Het strand bezocht en een aantal skydivers zien landen voor onze neus. Lekker even bij het zwembad geweest en toen kwamen Jan en Miriam uit Alkmaar ook aan. Wat een klein wereldje in Australie! In de tuin nu wel de cassowary gezien, wat een enorm beest. 's Avonds lekker in het dorpje garnalen gegeten. Op het terras nog even gezeten en even naar binnen, ik kwam terug en zou gaan zitten, zat er een gifgroene kikker op de hoofdrand van mijn stoel. Nou je snapt het wel!! Jan heeft hem uiteindelijk naar beneden gezwiept en een doffe plof klonk!! Daarna lekker binnengezeten!!

11/10.  30 gr.

Vroeg ontbijt om op tijd bij de boot te zijn voor een dagje op zee om te snorkelen. Adrie en Patricia gaan ook mee, een leuk stel. Met een taxiboot naar Dunk Island en vandaar met een grotere boot verder. Ongeveer 32 man aan boord, waarvan 4 duikers en de rest ging snorkelen. Na 1 1/2 uur varen de eerste duik. Rif viel erg tegen. Alle NL (10 man) hadden hoge verwachtingen, wij included. Er was weinig kleur te bekennen en weinig gekleurde vis. Wel in de verte een haaitje gezien. De snorkelmaskers zijn goed bevallen! Na de lunch op de volgende spot een nieuwe duik, het koraal was mooier maar ook hier weinig kleur. Snorkelen in Egypte was veel mooier. Thuis een hapje gegeten en op tijd naar bed, toch wel vermoeiend zo'n dagje!