Vervolg Cairns

14 oktober 2017 - Horseshoe Bay, Australië

12/10  31gr.

Ontbijt met de 4 andere NL. En weer afscheid genomen. Wij gaan op weg naar de ferry naar Magnetic Island. In Townsville, een vrij grote stad waar de ferry vertekt, was weinig te beleven. Leek in het boekje een bruisende stad. De ferry maar gebeld en 1.45 uur eerder geboekt, meer tijd bij ons nieuwe onderkomen! De weg naar Horseshoebay Magnetic B&B was makkelijk te vinden. Het eiland is voor 92% een nationaal park en 8% bewoond. Weinig wegen dus. Philip heeft ons van alles uitgeleg onder genot van een welkomstdrankje. In huis heeft hij 2 kamers en voor ons wees hij naar een loods. In de achterkant van deze loods is een heel  leuk appartementje gemaakt, heel verrassend! De wallabys komen 's avonds achter in de tuin om te eten, ik had gelukkig nog wat voer.

13/10. 32gr.

Ontbijt met 4 NL. Philip zou ons een verrassing laten zien. Vlak bij het huis staat een stuk grond te koop. Daar een aan de overkant waren allemaal koala's te spotten. Ik heb er 11 gezien, wat volgens Philip het meeste was wat zijn gasten ooit hadden geteld. Ik heb toch echt wel scherpe ogen! Later de Fortwalk gedaan, een stukje uit de 2e WO. Ook ddar 6 koala's gespot, waaronder een moeder met kleintje op haar rug. Thuis nog even de koala's  bezocht. Daar was een man van Koala Rescue die aangaf het stuk grond te willen kopen, zodat daar geen huis gebouwd zal worden. Ook nog een moeder met 6 mnd jong in buidek gespot. Thuis in de slaapkamer een hagedis van zo'n 20 cm gespot die onder ons bed verdween! Terwijl ik ging douchen probeerde Jan hem te vangen, resultaat lamp nachtkastje stuk en hagedis niet gevangen!! Hij heeft heel lief van alles geprobeerd, maar helaas. Ik kon altijd nog in de kamer op het extra bed slapen, maar toch niet gedaan. Later op de avond weer wallabys op bezoek.

14/10. 30 gr.

Na ontbijt lekker op ons terras gezeten, was wat bewolkt. Ook het weer voor de komende dagen op onze volgende bestemming (Airlie Beach), blijkt niet zo best te worden: regen en onweer! Leuk als je een zeiltocht naar de Whitsundays op het programma hebt staan!! Hopen maar dat ze hier ook het weer iet kunnen voorspellem!! Eerst maar een wandeling naar Hawkings Point van 1,2 km in return. Via een rotsentrappad naar een grote boulder als uitkijkpunt,  mooi uitzicht, maar het was wel even zweten om boven te komen. Daarna even lekker gezwommen in een baai en daarna naar onze eigen baai voor een koud biertje en nog even op het strand gelegen. Terug naar ons eigen terrasje en straks weer lekker uit eten. Wat op valt is dat alle restaurants die we bezocht hebben eerder witte wijn uit Nieuw Zeeland aanbieden dan witte wijn uit Australië. Ze vinden die van NZ lekkerder, meer fruitig. Wordt vervolgd!!

1. Paula:
    20 oktober 2017
    Ziet er tropisch uit. Hebben ze die groene kikker op je stoel geplakt?
  2. Paula:
    20 oktober 2017
    Oh nee, wat zielig voor die kikker 😭
  3. Marion:
    21 oktober 2017
    Ik had hem eigelijk moeten kussen, maar ja, Jan is zo jaloers!! De prins overkwam een noodlottig ongeval!!!